Papierosy elektroniczne bez reklamy w telewizji
Wprowadza się możliwość przerywania reklamami filmów dla dzieci dłuższych niż 60 min. Pozostałe treści skierowane do dzieci nadal będą wolne od reklam.
Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji oraz kinematografii. Dotyczą one prowadzenia działalności związanej z dostarczaniem platform udostępniania wideo.
Chodzi o: zapewnienie odbiorcom podstawowych informacji o dostawcach platform oraz zgłoszenie platformy udostępniania wideo do wykazu prowadzonego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w systemie teleinformatycznym. Projekt modyfikuje także reguły umieszczania reklam w usługach medialnych – dobę podzielono na trzy przedziały czasowe, z czego dwa zawierają ograniczenia emisji reklam: 6.00 do 18.00 oraz 18.00 do 24.00 – 20 proc. tego czasu może być przeznaczone na reklamę.
Etap legislacyjny: trafi do Sejmu